info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen (0)

Er zijn nog geen producten in jouw winkelwagen geplaatst.

Garantie & Reparatie

Buckler Boots wil graag bewijzen dat zij daadwerkelijk zeer hoogwaardige producten maken en geven daarom een unieke garantie op ieder Buckler Boots product: 
Body and Sole Together Forever.

Buckler Boots garandeert dat het bovenwerk nooit loslaat van de
zool gedurende de levensduur van de zool. Deze garantie
gaat uit van normaal gebruik en vervalt bij slijtage.

Deze mate van garantie is een maatstaf voor het vertrouwen dat
Buckler heeft in haar producten. Deze garantie geeft ons bij Werkschoenen voor de Bouw een geweldig statement waardoor wij graag zaken doen met Buckler. 

Je kunt bij ons heel gemakkelijk via de site een artikelklacht melden.

Zo kan jij je klacht melden.
We vragen je om een aantal gegevens aan ons te mailen via info@werkschoenen-bouw.nl. Aan de hand van de door jou ingevulde gegevens ontvang je binnen 2 werkdagen via e-mail bericht over wat de vervolgstappen worden.

Wat hebben wij van u nodig als u ons e-mailt:
  • Volledige naam
  • Bestelcode beginnend met #
  • Besteldatum
  • Uw klacht

Ook als je een defect artikel ontvangen hebt, of als dit kapot is gegaan binnen de zichttermijn van 14 dagen, meld je zoals hierboven beschreven is je klacht. Wij nemen binnen 2 werkdagen contact met jou op.

Wanneer u een retourformulier nodig hebt dan kunt u deze hier downloaden.
Als jouw artikelklacht door ons in behandeling is genomen, dan krijg je van ons een retourformulier en een verzendlabel.

Retourformulier
Het retourformulier vullen wij in, jij stopt deze in de doos want jouw artikel gaat rechtstreeks naar Buckler Boots. Zij bekijken de klacht en verlenen garantie of zorgen voor een reparatie. Wanneer de klacht niet binnen de garantie hoort krijg je van ons een prijsopgave om jouw klacht te verhelpen, als dit mogelijk is.

Verpakken
Zorg ervoor dat de schoenen terug gestuurd worden in de bijbehorende doos. Wanneer deze niet meer voorhanden is dan een stevige doos gebruiken.
De doos daarna verpakken, liefst in noppenfolie, anders in een tweede doos, of pakpapier of dergelijks.
 
Wanneer er een verzendlabel op de originele doos wordt geplakt dan brengen wij €10,- ex btw in rekening.

Verzendlabel
De verzendlabel uitprinten en deze op de ingepakte doos plakken. Dan is je artikel klaar om afgegeven te worden bij de dichtstbijzijnde DHLforyou afleverpunt.

Zodra het pakketje ontvangen is houden wij je per e-mail op de hoogte van de ontwikkelingen. Binnen 3 werkdagen zal Buckler Boots uitsluitsel geven hoe de klacht opgelost gaat worden.
Garantievoorwaarden bij Werkschoenen voor de Bouw

Wettelijke garantie
Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren. Naast de wettelijke garantie kijken we ook naar de economische levensduur van het artikel

Wat is een goed artikel?
Je moet een artikel in ieder geval een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een artikel meegaat, hangt af van wat het is. Een bed heeft natuurlijk een langere levensduur dan een paar schoenen. Koop je iets in de uitverkoop? Ook dan heb je recht op een goed artikel.

Wanneer is een product niet goed?
Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd is of als het kapot is.

Fabrieksgarantie
Naast de wettelijke garantie geldt voor sommige artikelen ook Buckler fabrieksgarantie. Dit is een aanvulling op de wettelijke garantie die je al hebt. Deze extra garantie geldt voor een aantal werkschoenen en werklaarzen waarbij het leer niet los mag komen van de zool.

Buckler Boots unieke fabrieksgarantie
Buckler levert werkschoenen met een unieke garantie: “de zool komt nooit los van de schoen”. Veel van de werkschoenen en werklaarzen worden gemaakt via de ouderwetse methode van werkschoenen maken: door de veiligheidsschoen rondom vast te stikken aan de zool, heeft Buckler Boots de beste kwaliteit veiligheidsschoenen op de markt. Wanneer de zool lost raakt dan kan je direct met ons contact opnemen.

Je rechten tijdens de garantieperiode
Als een artikel niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zoeken we naar een passende oplossing. Bijvoorbeeld door een reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Is het ontstane probleem je eigen schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Heb je het artikel normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw vergelijkbaar product of teruggave van je geld.

Garantiebewijs
Bij Werkschoenen voor de Bouw is de factuur tevens het garantiebewijs van je artikel(en). Als je aanspraak wil maken op de garantie, dan vragen wij om een kopie van de factuur mee te sturen in de doos. Je factuur kun je terugvinden in je mailbox. De factuur heb je ontvangen op de dag van levering.

Klacht of defect binnen garantie
Meld je een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden op je persoonlijke situatie van toepassing zijn.

Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Werkschoenen voor de Bouw.

Klacht melden
Je kunt je klacht hier melden en je ziet dan direct wat je het beste kunt doen. Voor een snelle afhandeling vragen we je de afleverbon en artikelgegevens bij de hand te houden.
 
Binnen garantie
Als de klacht gegrond en binnen de garantietermijn is dan komen alle kosten voor het laten repareren of omruilen van artikelen (inclusief verzendkosten) voor rekening van Werkschoenen voor de Bouw. Als na beoordeling de klacht ongegrond blijkt te zijn, sturen wij je een prijsopgave voor de reparatie. Kies je ervoor om niet te laten repareren, dan berekenen wij verzendkosten aan je door.

Buiten garantie
Bij reparaties die buiten de garantie vallen, is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. Zijn er voor jou kosten verbonden aan het oplossen van je artikelklacht, dan informeren we jou hier vooraf over.
Vanaf het moment dat een te repareren artikel in behandeling is genomen bij Buckler Boots (dit kan alleen als alle gegevens compleet zijn, denk aan retourformulier en factuur in de doos te stoppen), duurt het maximaal 14 kalenderdagen tot het artikel weer naar je wordt terug verzonden.

Als het artikel niet gerepareerd kan worden of als de reparatie bijvoorbeeld niet onder garantie uitgevoerd kan worden, informeren we jou binnen deze periode over de verdere afhandeling.